jueves, 16 de junio de 2011

El funcionament de les centrals nuclears

Les centrals nuclears son la nostra principal font d’energia elèctrica perquè son molt eficients, però... Com funcionen?

Una central nuclear fa servir el mateix sistema que una central tèrmica, crear vapor d’aigua i moure unes turbines i aquestes moure un alternador i crear electricitat.
Les centrals nuclears, però en lloc d’escalfar l’aigua cremant carbó o fusta o fan amb reaccions nuclears, es a dir llencen dos àtoms en la mateixa direcció i els fan xocar (fusió)l’energia despresa es calor. Una altra manera de crear calor es la fissió que es produeix quan un neutró impacta sobre un àtom, aquest es separa en dos àtoms nous i alhora expulsa dos o tres neutrons que continuaran el cicle. La suma de totes les explosions dels àtoms crearà un calor molt intens perfecte per a fer vapor. El vapor d'aigua escalfant-la per mitjà d'unes barres de metall que estan en contacte amb material radioactiu. La pressió del vapor d'aigua acciona les turbines que generaran energia elèctrica d'una manera semblant a una central tèrmica.

miércoles, 15 de junio de 2011


Avui dia 15 juny hem fet una conferència sobre le catàstrofes naturals. Ens ho hem passat molt bé presentant aquest treball.

El origen dels dinosaures


Avui dia 15 de Juny l'equip Galaxy hem fet una comferencia sobre l'extinció dels dinosaures: les espècies que hi havia, la manera en la que podien sobreviure, què menjaven, étc.

martes, 14 de junio de 2011

Conferència Simpsons

Avui el grup dels Simpsons hem fet una conferència sobre els blocs i les pàgines webs.

Els alumnes de sisè s'independitzen (digitalment)!

Avui dia 14 de juny, i després d'un complex procés democràtic, el grup classe Gimenells99 ha decidit triar tres administradors que faran aquesta tasca en el futur. Qui havia estat administradora fins ara, la Srta. Mertxe, queda com a administradora honorífica del bloc, però no editarà ni intervindrà més en aquest.
Aquest bloc que tanta feina i alegries ens ha donat al llarg del curs és TOT VOSTRE.
Bona sort i bones pràctiques en la vostra independència digital.