
Divendres 11 de març, va haver un terratrèmol al Japó (escala de Richter 8.9), que va causar un tsunami (onada gegant), la qual va entrar 5 km endins i va destruir tot al seu pas. Aquest terratrèmol va desplaçar les illes japoneses 2 m i l’eix de rotació de la terra, 10 cm. Hi ha hagut diverses rèpliques. De moment, es parla de 5.000 morts, 10.000 desapareguts i milers de desplaçats a causa dels danys materials.
A conseqüència d’aquesta catàstrofe natural, diverses centrals nuclears van entrar en estat d’alerta, sobretot la de Fukushima 1. A hores d’ara han explotat 4 reactors per manca de refrigeració, ja que el moviment sísmic va trencar les canonades que subministraven el circuit d’aigua d’aquests reactors. Hi ha diversos nuclis que tenen perill de fusionar-se i causar una gravíssima catàstrofe nuclear.
Les autoritats han començat a prendre mesures, evacuant la gent més propera a la central, controlant els nivells de radiació de la zona i les persones, recomanant que la població estigui tancada a casa i només begui aigua embotellada. També ha repartit menjar cada dia amb camions. Les persones que no poden anar a casa seva s’han refugiat en aeroports i altres edificis públics.
Avui dimecres dia 16 de març hem sentit a les notícies que el personal que treballa a la central han estat evacuats. Esperen poder tornar, però aquest fet indica el perill tan gran que hi ha.
El Japó té per davant un tasca molt difícil, però sabem que són molt treballadors i que estan molt preparats. Tot el món espera que el perill radioactiu pugui desaparèixer i esperem el millor per als nipons. Mentrestant, Europa es qüestiona l’energia nuclear. Nosaltres, ciutadans del futur, recolzem les energies renovables per poder desfer-nos de les nuclears.
Gimenells99