lunes, 21 de marzo de 2011

Conferència; El segle XX i el món actual


Avui dia 21 de març hem fet una conferència sobre el segle XX i el món actual, ens ho hem passat en gran explicant el tema als nostres companys/es de classe.
Gracies per llegir-ho.

miércoles, 16 de marzo de 2011

Catàstrofe al Japó


Divendres 11 de març, va haver un terratrèmol al Japó (escala de Richter 8.9), que va causar un tsunami (onada gegant), la qual va entrar 5 km endins i va destruir tot al seu pas. Aquest terratrèmol va desplaçar les illes japoneses 2 m i l’eix de rotació de la terra, 10 cm. Hi ha hagut diverses rèpliques. De moment, es parla de 5.000 morts, 10.000 desapareguts i milers de desplaçats a causa dels danys materials.
A conseqüència d’aquesta catàstrofe natural, diverses centrals nuclears van entrar en estat d’alerta, sobretot la de Fukushima 1. A hores d’ara han explotat 4 reactors per manca de refrigeració, ja que el moviment sísmic va trencar les canonades que subministraven el circuit d’aigua d’aquests reactors. Hi ha diversos nuclis que tenen perill de fusionar-se i causar una gravíssima catàstrofe nuclear.
Les autoritats han començat a prendre mesures, evacuant la gent més propera a la central, controlant els nivells de radiació de la zona i les persones, recomanant que la població estigui tancada a casa i només begui aigua embotellada. També ha repartit menjar cada dia amb camions. Les persones que no poden anar a casa seva s’han refugiat en aeroports i altres edificis públics.
Avui dimecres dia 16 de març hem sentit a les notícies que el personal que treballa a la central han estat evacuats. Esperen poder tornar, però aquest fet indica el perill tan gran que hi ha.
El Japó té per davant un tasca molt difícil, però sabem que són molt treballadors i que estan molt preparats. Tot el món espera que el perill radioactiu pugui desaparèixer i esperem el millor per als nipons. Mentrestant, Europa es qüestiona l’energia nuclear. Nosaltres, ciutadans del futur, recolzem les energies renovables per poder desfer-nos de les nuclears.

Gimenells99

sábado, 5 de marzo de 2011

VerbShow!!!

Aquest és un projecte que parteix de l l'àrea de llengua catalana, a través del qual hem intentat fer una mica més interessant l'aprenentatge i memorització dels temps verbals(uff!), fent-lo extensiu a plàstica, comunicació audiovisual i competència digital. Es tracta d'un concurs de televisió per equips. I encara que hem improvisat un "públic de plató," ara necessitem una audiència de debó!
Podeu deixar-nos la vostra opinió als comentaris...

viernes, 11 de febrero de 2011

I ara... uns minuts per la publicitat

A classe de llengua catalana, hem estudiat l'anunci com a tipus de text. La tasca final consitia en escriure un anunci, bé gràfic, radiofònic o audiovisual. Els estudiants només l'havien d'escriure, però alguns d'ells van decidir gravar el seu guió i editar-lo; d'altres vam fer-lo gràfic. Com que era una tasca per fer a casa, ha estat realitzada pràcticament sense correccions. I el resultat és genial!

Molt bé tothom!!!


martes, 8 de febrero de 2011

Conferència de Medi

Els Simpsons han presentat avui una conferència sobre L'Època dels Habsburg. Tot i que s'han trobat algún entrebanc, se n'han sortir prou bé, i la conferència ha estat molt interessant. Per primer cop no podien tenir els llibres al davant, i han il·lustrat la presentació amb una presentació de diapositives. S'han guanyat un excel·lent.


sábado, 11 de diciembre de 2010

SCHOOL THRILLER


Projecte interdisciplinari audiovisual d'aula a través el qual hem treballat les competències bàsiques, però sobretot sobretot, ens ho hem passat PIPA!

viernes, 10 de diciembre de 2010

Conferència Medi

Durant el primer trimestre, hem fet conferències en grups. La Banda del patio va fer el tema 2: el clima i el relleu d'Espanya. The Simpsons van presentar el tercer tema: el clima i la vegetació d'Espanya. Els Galaxy van explicar el tema 5: les activitats econòmiques a Espanya.
A tots ens ha servit per estudiar el tema i repasar-lo.