viernes, 5 de noviembre de 2010

L'orígen dels dinosaures

Hi havia una vegada abans que existissin els dinosaures, al poble de Torrent, dos gossos, que sempre discutien pels óssos que els tirava la gent.
Un dia barallant-se es van matar, llavors un xarcuter va cavar un clot a terra i els va tirar a dintre junts amb els óssos.
Uns quans anys després un arqueòleg de lleidatà que és deia Josep Mª va trobar els esquelets dels gossos junts amb els óssos, però no sabia el que era i li va ficar el nom de dinosaure.
Per això existeixen els dinosaures, gràcies als gossos i al xarcuter.

martes, 19 de octubre de 2010

TAUMÀTROPS






El taumàtrop és una joguina òptica que ens mostra com podem crear la il·lusió de moviment a partir d'imatges fixes gràcies a la persistència retinària, una qualitat dels nostres ulls que fa que quan veiem la segona imatge encara tinguem a la retina la primera, i es barregin les dues.